Strona główna mobile
Błąd ładowania portletu
Odśwież stronę aby kontynuować
Zezwolenie i zmiana zezwolenia wydawane są przez Prezesa GUM, w formie decyzji administracyjnej pod warunkiem spełniania wymagań ustawowych.
1) wykaz posiadanych urządzeń;
2) opis procedur w zakresie wnioskowanej działalności określający sposób:
a) używania kart warsztatowych i ich zabezpieczania oraz zachowania bezpieczeństwa użytkowania kart warsztatowych,
b) ewidencjonowania, przechowywania, stosowania oraz zabezpieczania materiałów i wyposażenia używanego do nakładania zabezpieczeń oraz sprawowania kontroli nad tymi materiałami i wyposażeniem,
c) wykonywania instalacji, sprawdzania, przeglądów lub napraw tachografów, zgodnie z zakresem wnioskowanej działalności, w tym w zakresie:
- metod sprawdzania,
- stosowania przyrządów pomiarowych i spełniania wymagań określonych dla tych przyrządów,
- szacowania niepewności pomiarów,
d) przechowywania danych pobranych z kart warsztatowych,
e) pobierania z tachografu cyfrowego zapisanych w nim danych, ich przechowywania i przekazywania,
f) zapewnienia bezstronności i niezależności od podmiotów, na rzecz których są świadczone usługi, oraz braku konfliktu interesów z tymi podmiotami,
g) organizacji kontroli wewnętrznej,
h) uregulowania zakresu uprawnień i odpowiedzialności pracowników;
3) oświadczenia: o niekaralności; o nieprowadzeniu działalności polegającej na wykonywaniu przewozów drogowych; o nieprowadzeniu działalności zawodowej, która mogłaby stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa systemu tachografów; o zatrudnianiu technika lub techników;
4) ewentualny dokument pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach za pośrednictwem Prezesa Głównego Urzędu Miar. Wpis od skargi ma charakter stały i wynosi 500 złotych.
Wysokość opłaty za wydanie zezwolenia wynosi:
1) 10 000 zł - Instalacja tachografów: analogowych, cyfrowych, analogowych i cyfrowych;
2) 12 000 zł - Instalacja i sprawdzanie tachografów: analogowych, cyfrowych, analogowych i cyfrowych;
3) 15 000 zł - Instalacja, sprawdzanie, przegląd i naprawa tachografów: analogowych, cyfrowych, analogowych i cyfrowych.
Wysokość opłaty za zmianę zezwolenia wynosi:
1) 4500 zł – gdy zmiana dotyczy dodania nowego miejsca prowadzenia działalności objętej zezwoleniem;
2) 2250 zł – gdy zmiana dotyczy rozszerzenia zakresu zezwolenia lub rodzaju tachografów;
3) 1100 zł – gdy zmiana dotyczy innych przypadków.
4) Nie może przekroczyć 4500 zł - wszystkie zmiany lub części zmian określonych w pkt 1 i 2 albo 1 i 3,
5) Nie może przekroczyć 2250 zł - łączne wystąpienie zmian, o których mowa w ww. pkt 2 i 3.
Wraz z decyzją przekazane zostanie pismo przewodnie zawierające wysokość opłaty, termin na jej uiszczenie i nr rachunku do jej wniesienia.
Opłatę można uiścić za pomocą szybkich płatności internetowych przez Portal TRANS-TACHO albo zwykłym przelewem bankowym.
Jest to decyzja administracyjna, niepodlegająca opodatkowaniu (brak możliwości wystawienia faktury).
Opłatę należy uiścić w terminie 14 dni od daty doręczenia certyfikatu.
Na podstawie art. 40 ust. 4 ustawy o tachografach do opłat stosuje się odpowiednio przepisy działu III ustawy – Ordynacja podatkowa. Zgodnie z art. 53 par. 1 Ordynacji podatkowej od zaległości podatkowych nalicza się odsetki za zwłokę.
Pełnomocnik/Opłata skarbowa
W każdym postępowaniu administracyjnym Wnioskodawca (Strona) może ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Składając wniosek w systemie TRANS-TACHO Pełnomocnik powinien załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa. Do dokumentu pełnomocnictwa należy uiścić opłatę skarbową.
W sprawach poboru opłaty skarbowej od czynności urzędowych dokonywanych przez Główny Urząd Miar właściwy jest:
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Centrum Obsługi Podatnika, ul. Obozowa 57, 01-161 Warszawa.
Rachunek bankowy nr: 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 lub w przypadku uiszczania opłaty skarbowej spoza kraju:
SWIFT CODE: CITIPLPX,
IBAN: PL21 1030 1508 0000 0005 5000 0070.
Wysokość opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa w sprawie wynosi 17,00 zł. Więcej informacji na temat opłaty skarbowej i wyjątków kiedy nie trzeba przedkładać dokumentu pełnomocnictwa ani uiszczać opłaty skarbowej znajdziesz tu: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/0087
Zezwolenie jest wydawane, jeżeli Wnioskodawca:
1) złożył wniosek o wydanie zezwolenia spełniający ustawowe wymagania;
2) posiada certyfikat technika warsztatu lub zatrudnia technika warsztatu;
3) posiada wymagane urządzenia;
4) posiada wymagany opis procedur;
5) w okresie 4 lat przed dniem złożenia wniosku o wydanie zezwolenia nie był stroną decyzji:
a) o cofnięciu zezwolenia lub
b) nakładającej karę pieniężną;
6) nie był prawomocnie skazany;
7) nie jest podmiotem wykonującym przewóz drogowy pojazdem, który jest objęty obowiązkiem instalacji i użytkowania tachografu;
8) nie prowadzi działalności zawodowej, która mogłaby stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa systemu tachografów.
Jeżeli Wnioskodawca nie jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, warunki, o których mowa w pkt 6-8, powinny być spełnione również przez wszystkie osoby uprawnione do reprezentacji wnioskodawcy.
Zezwolenie może być zmienione na wniosek podmiotu posiadającego zezwolenie.
Prezes GUM zmienia albo odmawia zmiany zezwolenia, w drodze decyzji. W postępowaniu w sprawie zmiany zezwolenia stosuje się przepisy, jak przy udzielaniu zezwolenia tj. art. 10 ust. 2 i 3 (zakres zezwolenia oraz podmioty uprawnione do ubiegania się o udzielenie zezwolenia) oraz art. 11-14 ustawy (wniosek i jego treść, warunki wymagane do uzyskania zezwolenia, zakres informacji zawartych w zezwoleniu, przesłanki odmowy wydania zezwolenia.
Błąd ładowania portletu
Odśwież stronę aby kontynuować
Błąd ładowania portletu
Odśwież stronę aby kontynuować
Błąd ładowania portletu
Odśwież stronę aby kontynuować
Błąd ładowania portletu
Odśwież stronę aby kontynuować